Fundația ADV România a înființat în 2016, Agenția de Plasare și Asistență la Locul de Muncă pentru a răspunde la o nevoie stringentă a beneficiarilor din grupuri vulnerabile, inclusiv cu dizabilități, aflați în căutarea unui loc de muncă, de a beneficia de pregătire profesională în acord cu abilitățile și capacitățile personale, respectiv de a identifica oportunități de angajare pe piața liberă a muncii.

Agenția este un serviciu privat, dezvoltat în premieră pe piaţa furnizorilor de servicii sociale, ca alternativă fiabilă la dependenţa de prestaţii sociale și oferă un pachet integrat de servicii sociale și de ocupare, care să asigure angajarea protejată în cadrul Întreprinderii Sociale de Inserție UtilDeco, autorizată ca unitate protejată sau tranziția pentru angajare pe piața neconvențională a muncii.

Finanțarea agenției este asigurată din profitul generat pe Întreprinderea Socială de Inserție UtilDeco, în special serviciile WISE.travel și UtilDeco Charity Cash&Carry și co-finanțată din proiecte europene.

Responsabilități Fundația ADV

Recrutare persoane cu dizabilități;

Înscrierea la AJOFM ca fiind în căutarea unui loc de muncă;

Consiliere și orientare profesională;

Testare abilități cu CASPER și CASS+ pentru a vedea potrivirea pentru job;

Pregătire angajat pentru interviu, inclusiv redactare CV și scrisoare de motivație;

Însoțire la interviu după caz;

Însoțire pentru realizare investigații pentru medicina muncii;

Asigurare suport în venirea la serviciu, inclusiv însoțire în primele zile;

Explicarea atribuțiilor conform fișei de post pe înțelesul persoanei;

Asigurare servicii de suport și integrare la locul de muncă (merge la domiciliul persoanei dacă aceasta nu vine la serviciu, se asigură că nu întârzie dimineața, asigură consiliere și mediere a situațiilor de conflict care pot apărea în familie sau la locul de muncă, pregătește persoane din companie în relaționarea cu persoanele cu dizabilități);

Asigură servicii de jobcoaching pe o perioadă de 3 luni de la angajare;

Asigură sprijin companii pentru accesare subvenții de la AJOFM pentru persoana angajată și alte facilități cum ar fi – formare profesională, adaptare loc de muncă ș.a.

Responsabilități compania ta

Anunțare post / posturi vacante la AJOFM;

Anunțare posturi vacante la AJOFM;

Realizare interviu de angajare;

Realizare servicii de medicina muncii și SSM;

Angajare;

Salarizare;

Colaborare cu fundația pentru o cât mai bună integrare a persoanei cu dizabilitate;

Reducerea costurilor companiei pe taxa pe dizabilitate, care este un salariu minim brut pe lună pentru fiecare loc de muncă neocupat.

Punct de lucru

Ramona Marian - Director de Agenţie

Ramona s-a alăturat echipei ADV România în anul 2007, în calitate de psiholog, după ce, timp de 2 ani, a activat ca voluntar în cadrul organizaţiei.

De-a lungul timpului, Ramona a avut oportunitatea de a coordona sau de a fi parte din numeroase proiecte frumoase, adresate adolescenţilor şi tinerilor, precum: „Solidaritatea ia forma inimii” proiect finanţat de Comisia Europeană prin programul Tineret în Acţiune (octombrie 2010 – decembrie 2010), „Impact Direct!”, proiect implementat în parteneriat cu Organizaţia Caritas Norvegia şi finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, in cadrul Fondului ONG in Romania (aprilie 2015 – martie 2016) sau „Oportunităţi pentru toţi adolescenţii”, model implementat cu sprijinul tehnic și financiar al Reprezentanței UNICEF în România, în perioada 2014 – 2017.

“În cei 10 ani petrecuţi în mijlocul adolescenţilor şi tinerilor m-am imbogăţit şi m-am format nu numai ca profesionist, ci şi ca om. Simt cum energia tinerilor şi potenţialul lor de a schimba lumea sunt, acum, parte din mine, iar pentru asta le sunt foarte recunoscătoare. În egală măsură, sunt recunoscătoare echipei extraordinare din care fac parte, care imi oferă zi de zi prilejul de a-mi pune în valoare cunoştinţele şi pasiunea şi îmi deschide în mod constant noi perspective de creştere şi dezvoltare. Despre mine pot să spun că mă caracterizează cel mai bine cuvântul “echilibru”, deoarece îl caut şi îl proiectez în toate dimensiunile vieţii mele, crezând cu tărie că reprezintă unul dintre secretele unei vieţi împlinite.”

În prezent, pe lângă activitatea de consiliere şi asistenţă psihologică adresată beneficiarilor organizaţiei, Ramona coordonează agenţia JobDirect.

Ramona a absolvit Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei din cadrul Universităţii “Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, în anul 2007. Ulterior, a urmat Masterul „Formarea, evaluarea şi consilierea psihologică a personalului” din cadrul aceleiaşi facultăţi, iar în perioada iunie – iulie 2013, Programul de studii postuniversitare de Economie socială în domeniul ştiinţelor social-politice din cadrul Facultăţii de Filosofie, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Deoarece psihologia este cea mai mare pasiune a ei, în prezent, colega noastră urmează un Program de formare în psihoterapie cognitivă şi comportamentală!

Dacă sunteți din Iași și sunteți în căutarea locului de muncă potrivit sau un angajator care vrea să ofere o șansă la angajare persoanelor la început de carieră profesională, mă puteți contacta cu încredere la telefon 0757.110.236, e-mail: ramona.marian[@]alaturidevoi.ro sau la sediul ADV Iași din str. Bazinelor, nr. 5, sat Uricani, com Miroslava.

Testimoniale

ADV România este furnizor acreditat de Servicii de consultanță conform certificatului nr. 1360 / 27.06.2016 (cod CAEN rev. 2 7830 – Servicii de furnizare și management a forței de muncă și cod CAEN rev. 2 7022 – Activități de consultanță pentru afaceri și management) și furnizor de Servicii specializate de stimulare a ocupării în baza HG nr. 277/2002, cu modificările și completările ulterioare, conform certificatului seria IS nr. 25/00037 din 23.06.2014.