Fundația ADV România a înființat în 2016, Agenția de Plasare și Asistență la Locul de Muncă pentru a răspunde la o nevoie stringentă a beneficiarilor din grupuri vulnerabile, inclusiv cu dizabilități, aflați în căutarea unui loc de muncă, de a beneficia de pregătire profesională în acord cu abilitățile și capacitățile personale, respectiv de a identifica oportunități de angajare pe piața liberă a muncii.

Agenția este un serviciu privat, dezvoltat în premieră pe piaţa furnizorilor de servicii sociale, ca alternativă fiabilă la dependenţa de prestaţii sociale și oferă un pachet integrat de servicii sociale și de ocupare, care să asigure angajarea protejată în cadrul Întreprinderii Sociale de Inserție UtilDeco, autorizată ca unitate protejată sau tranziția pentru angajare pe piața neconvențională a muncii.

Finanțarea agenției este asigurată din profitul generat pe Întreprinderea Socială de Inserție UtilDeco, în special serviciile UtilDeco Travel și UtilDeco Charity Cash&Carry și co-finanțată din proiecte europene.

Servicii oferite:

1. Testarea capacității de muncă

În cadrul Agenției realizăm evaluarea capacității de muncă a persoanelor care ocupă un loc de muncă sau care se află în cautarea unui loc de muncă, inclusiv pentru persoane cu dizabilități.

Evaluarea se realizează cu sprijinul platformelor de teste CAS++ si CASPER, care contribuie la identificarea abilităților persoanei evaluate și la armonizarea sarcinilor de lucru cu particularitățile sale, pentru conturarea profilului postului, pentru gradul de potrivire al unei persoane cu un anumit post și pentru ierarhizarea corectă a persoanelor care candidează pentru același post.

2. Consiliere și orientare profesională

În cadrul Agenţiei oferim serviciul de consiliere şi orientare profesională, care are rolul de a sprijini beneficiarii să-şi cunoască resursele de care dispun în vederea alegerii unor profesii/meserii de lungă durată.

Aici îşi stabileasc un plan de dezvoltare profesională, învaţă strategii de căutare a unui loc de muncă şi îşi dezvoltă abilităţile necesare pentru a obţine un loc de muncă precum redactarea unui CV si abilităţi de a susţine cu succes un interviu.

3. Internship în Intreprinderea Socială de Inserție UtilDeco

În cadrul programului de internship beneficiarii au posibilitatea ca timp de 2-3 luni să înveţe direct de la profesioniştii Fundaţiei ADV România ce înseamnă un loc de muncă, ce presupune jobul dorit de ei şi, cel mai important, cum pot acumula cunoştinţe şi experienţă practică.

Internship-ul se desfăşoară în domenii precum: legătorie manuală, arhivare, croitorie, tipografie, servicii sociale, marketing şi contabilitate. Internship-ul poate fi part-time sau full-time, în funcţie de cerinţele postului.

4. Jobcoaching la locul de muncă

Serviciul de jobcoaching, preluat după un model filandez și adaptat la situația din România, reprezintă parteneriatul stabilit între specialist, persoana aflată în căutarea unui loc de muncă și potențialul angajator, în care specialistul sprijină în mod direct, pe de o parte, persoana din grup vulnerabil să se adapteze la locul de muncă, iar pe de altă parte, angajatorul.

Acesta este învățat cum să relaționeze, să adapteze spațiul de lucru și cerințele postului în funcție de potențialul de înțelegere și abilitățile persoanei angajate.

Acest sprijin este oferit persoanei din grup vulnerabil pe o perioadă de minim o lună și maxim un an la același angajator. Dacă în această perioadă, persoana nu se acomodează sau intervin probleme care pun în pericol continuarea activității, se identifică un alt loc de muncă și începe din nou asigurarea serviciului de job-coaching de către specialiștii fundației.

Punct de lucru

Alina Pădureţ - Director de Agenţie

Formarea ca asistent social și cei peste 18 ani de experiență în lucrul cu persoanele vulnerabile m-au ajutat să contribui la schimbarea în bine a sute de destine, schimbare care le-a redat încrederea, libertatea financiară și puterea de a trăi în prezent cu demnitate și libertate! Îmi place mult ceea ce fac și mă bucur că am această oportunitate de a investi în viitorul celor din jur prin intermediul Agenției de Plasare și Asistență la Locul de Muncă.

Îmi place să fiu deopotrivă sprijin pentru persoanele care trec printr-o perioadă mai grea, dar și angajatorilor care investesc în comunitate și oferă șansa unui loc de muncă. Nu facem minuni, dar știm sigur că putem ajuta pe fiecare persoană în parte să-și descopere abilitățile pentru o anumită profesie, să-și poată identifica și păstra traseul corect în carieră, iar în final să aibă satisfacţii personale și profesionale care să-i redea încrederea în viitor. Pentru noi fiecare persoană este unică, iar abordarea este individuală pentru un grad de succes cât mai mare!

Dacă sunteți din Iași și sunteți în căutarea locului de muncă potrivit sau un angajator care vrea să ofere o șansă la angajare persoanelor la început de carieră profesională, mă puteți contacta cu încredere la telefon 0757.110.236, e-mail: alina.paduret@alaturidevoi.ro sau la sediul ADV Iași din str. Bazinelor, nr. 5, sat Uricani, com Miroslava.

Testimoniale

ADV România este furnizor acreditat de Servicii de consultanță conform certificatului nr. 1360 / 27.06.2016 (cod CAEN rev. 2 7830 – Servicii de furnizare și management a forței de muncă și cod CAEN rev. 2 7022 – Activități de consultanță pentru afaceri și management) și furnizor de Servicii specializate de stimulare a ocupării în baza HG nr. 277/2002, cu modificările și completările ulterioare, conform certificatului seria IS nr. 25/00037 din 23.06.2014.