5 mituri legate de căutarea unui loc de muncă

Miturile legate de căutarea unui loc de muncă sunt numeroase și persistente. Iată-le pe cele mai răspândite:

  1. Un CV trebuie să aibă maximum o pagină

În nici un caz. Lungimea normală a unui CV este de 2-3 pagini (cel mult). Puteți avea pagini anexate, cum ar fi o listă cu publicații sau cu persoane care vă recomandă.

         2. Ca să-mi găsesc un job nou am nevoie de relații

Să „ai relații” ajută evident. Cu toate acestea, specialiștii în HR susțin că nu contează atât de mult relațiile, ci contează felul în care reușiți să „traduceți” pentru viitorul angajator experiența pe care ați acumulat-o în timp și modul în care știți să vă faceți indispensabil. De exemplu, dacă spuneți la interviu că aveți 16 ani de experiență și trei diplome, nu interesează pe nimeni. În schimb, dacă povestiți viitorului angajator cum v-ați ajutat șeful să ducă la bun sfârșit un proiect sau cum ați coordonat o echipa de oameni, asta îi va atrage atenția, pentru că, până la urmă, asta îl interesează – ceea ce sunteți capabil să faceți.

3Cel mai calificat candidat are șansa cea mai mare de a obține postul

În mod evident, pentru cele mai multe posturi, o companie are nevoie de persoane cu abilități specifice și cu experiență. De asemenea, este probabil ca persoanele care au lucrat în același domeniu să aibă șanse mai mari. Este însă și mai probabil ca persoana care se integrează cel mai bine în cultura companiei să fie cea care primește postul. Asta înseamnă că înainte de a aplica pentru un job, trebuie să cercetați și înțelegeți valorile companiei, modul în care comunică cu oamenii și tipul de personal care lucrează în companie. Nu veți găsi aceste informații pe site-ul companiei sau în raportul anual. Le veți afla vorbind cu oamenii-angajați, furnizori și foști angajați.

4. Numai anumite componente ale unei oferte de loc de muncă sunt negociabile

Orice se negociază, atât timp cât sunteți foarte clar în a vă exprima ce doriți și de ce. Aveți șansa de a obține ceea ce vă doriți dacă vă puneți în locul angajatorului. Nu numai salariul poate fi negociat ci și activitatea pe care trebuie să o desfășurați și modul în care o veți desfășura.

     5. Ca să-mi cresc șansele de angajare, trebuie să trimit cât mai multe CV-uri

Ca să-ți crești șansele de angajare, e important ca CV-ul tău să se potrivească cu cerințele joburilor respective, altfel vei fi dezamăgit(ă) că ai trimis 20 de CV-uri și nu ai fost chemat la nici un interviu. În primul rând, dobândește prin studii, experiență de muncă, voluntariat sau internship abilități pe care le poți trece CV pentru a te diferenția de ceilalți candidați.

Citește descrierea jobului și verifică dacă din CV-ul tău reiese că ai abilitățile cerute. Apoi, pregătește-te ca la interviu să dai exemple concrete de situații în care le-ai demonstrat – va trebui să-i convingi pe angajatori că într-adevăr ai aceste abilități.

Noutati

Lasă un răspuns